ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

JAK SE NENUDIT V DŮCHODU

06.12.2014 17:56

JAK SE NENUDIT V DŮCHODU

Je mi osmdesát let. Dříve jsem životní jubilea příliš neprožíval. Letos jsem si však uvědomil, že přichází skutečné stáří. Protože jsem v důchodu již 20 let, tj. čtvrtinu života, napadlo mě, abych si zrekapituloval toto období. Třeba to bude pro někoho inspirací nebo ponaučením.

Důchod není jen odpočinek

Nejde mi však jen o analýzu dvaceti let života jednoho člověka v důchodu. Chci při tom také vyvrátit vžitý mýtus, že důchod je zasloužený odpočinek. Vždyť člověk tu ani ve stáří, není proto, aby 20 let jen odpočíval. Nemusí se nudit a ani v důchodu se nemusí cítit jen jako pasivní člen společnosti.

Událostí za 20 let života je i v tomto věku hodně. Proto jsem je trochu zredukoval. Vypustil jsem nemoci, úmrtí, různá neštěstí i politické hašteření mezi stranami. Myslím si, že to můj příběh příliš nezkreslí. Na druhé straně popisuji i věci, které u mladší generace nevzbudí pozornost, ale seniorům +- 70 mohou něco říci.

Realistický pohled na svět

Hodnocení určitého období je hodně závislé také na tom, zda je člověk povahou spíše optimista nebo pesimista, zda je zdravý nebo ho trápí nějaká nemoc, apod. V mém věku se však člověk dívá na svět spíše realisticky a někdy i shovívavě, protože ví, že stačí jen málo a vše je jinak.

Sedm seriálů pro důchodce

Dnes zahajovaná nová série článků není první, kterou v portálu Třetí věk a na mém webu zveřejňuji. Bylo jich již sedm a všechny se týkaly života seniorů. Šlo o následující texty:

Rok 2007 - Jak zůstat v duchu stále mladý

Rok 2008 - Jak být v důchodu šťastný a spokojený

Rok2009 - Jak stárnout důstojně

Rok 2010 - Jak si poradit s počítačem

Rok 2011 - Jak na život po sedmdesátce

Rok 2012 - Jak vycházet s mladší generací

Rok 2013 - Jak nám internet usnadní stárnutí

Naleznete je na následující adrese https://www.tretivek.cz/?s=vohradnik  nebo na mém webu https://vohradnik.webnode.cz/nase-rady2/

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.