ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

6 MÁTE SVOJE WEBOVÉ STRÁNKY?

06.05.2010 14:32

 „Kdo nemá vlastní webové stránky, jako by neexistoval“ platí nejen pro firmy a podnikatele. Pro seniory to sice není tak důležité, ale má to také svůj význam.

 Každý senior může mít vlastní webovou stránku

Vlastní webová stránka na internetu nám zvýší sebevědomí, umožní uchovat věci, které by jinak zůstaly jen v naší paměti, můžeme se na ní pochlubit se svými koníčky atd., atd. Když se nad tím zamyslíte, přijdete na řadu dalších důvodů, proč si je založit.

Ještě před několika lety by to bylo jen zbytečné teoretizování. K přípravě webových stránek bylo potřeba mít řadu odborných znalostí, minimálně v programování. Dnes, když se podíváte na internet, najdete řadu nabídek na formálně hotové stránky, které za určitých podmínek pořídíte i zdarma. Pak stačí jen naplnit připravenou osnovu textem, obrázky a daty.

Já jsem se pokoušel o své vlastní webové stránky již dvakrát. Skončilo to právě na jejich kvalitě. Předloni jsem si stáhl nové hotové stránky a věnuji se převážně jen jejich obsahu. Je pravda, že než proniknete do principu tvorby i těchto hotových stránek, vyžádá si to nějaký čas. Pak je to však již jen příjemná zábava.

Moje webové stránky jsem sestavoval jen pro sebe, abych zdokumentoval své články a doplnil je různými podklady. Později jsem je rozšířil i pro jmenovce, kterým jsem tam věnoval samostatný oddíl „Vohradníkovi“. Ani pak jsem stránkám nedělal zvláštní reklamu.

Překvapilo mě, když mi několik lidí tvrdilo, že se na mé stránky dostali jen náhodou, při surfování po internetu. Zdálo se mi to velmi málo pravděpodobné, ale je to fakt. Součástí webových stránek je však i statistika o návštěvnosti. Z ní vidím, že počet návštěv i bez propagace narůstá. Po roce jejich existence v březnu 2010 jsem již měl 888 návštěv a to i ze zahraničí. Ani si to neumím vysvětlit.

Máte-li zájem podívejte se na www.vohradnik.webnode.cz .

Zkuste si zpracovat heslo ve Wikipedii.

Vedle webových stránek můžete prezentovat svoje znalosti i v internetové encyklopedii. Jmenuje se Wikipedia. Je to encyklopedie, kterou může každý upravovat. Když jsem to slyše poprvé, měl jsem o její úrovni velké pochybnosti Sám jsem tam však již našel řadu přehledně zpracovaných informací, které jinde nebyly.

Napadlo mně si tam udělat vlastní „pomníček“ zpracováním nějakého chybějícího hesla. Nakonec jsem se rozhodl, že to bude zároveň pomníček pro moji rodnou obec. Ta je již jen místní částí většího celku a její počet obyvatel povážlivě klesá z 95 v předminulém století na cca 20 osob v současnosti.

Opatřil jsem si nějaké historické údaje, statistiky ze sčítání lidu, obrázky a „památník“ stojí. Jako doklad, že do hesel na Wikipedii může každý vstoupit je přehledná tabulka se statistickými údaji, kterou mi tam někdo vložil. Občas tam doplňuji nové informace. Pokud máte zájem napište do vyhledavače Google: Havlovice (Miřetice), klikněte na Zkusím štěstí a uvidíte.

Princip zpracování je podobný jako když vyplňujete vlastní webové stránky do zakoupené osnovy. Samozřejmě se musí dodržovat určitá pravidla. Ale existují k tomu podrobné pokyny.

Příští článek: POČÍTAČ A DOMÁCNOST

Autor: Zdeněk Vohradník. Foto: J. Vohradníková

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.