ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

DVA POČÍTAČE V RODINĚ DŮCHODCŮ

09.01.2015 18:07

20 spokojených let v důchodovém věku 5

DVA POČÍTAČE V RODINĚ DŮCHODCŮ

V posledním článku jsem konstatoval, že nejvíce volného času, získaného po skončení zaměstnání, jsme věnovali zahrádce. To je pravda. Ale mimo sezonu máme spoustu času i v panelákovém bytě. Tento čas z velké části trávím u počítače.

Počítač se mi stal osudným

S počítačem jsem však začal pracovat mnohem dříve. Abych v zaměstnání mohl vykonávat novou funkci, musel jsem se v 60 - ti letech mj. rychle naučit psát text na počítači, vyřizovat mailovou poštu, využívat internet apod. Velice mě to zaujalo a počítač se mi stal osudným i doma v trvalém důchodu.

Jeden počítač nám nestačil

Doma začala počítač brzy používat i manželka. Z počátku hlavně na luštění hádanek. Dnes běžně mailuje a „googluje“. Dcera, která se nemohla dívat, jak jak se u jednoho počítače přetlačujeme, nám k životnímu jubileu koupila notebook. Ten si nyní vozíme sebou i do lázní.

Velký zájem seniorů o články o počítačích

Mezi seniory je o výpočetní techniku velký zájem. Když jsem v r. 2008 zařadil do svého prvního seriálu tři články o počítačích, rázem se dostaly na první místa sledovanosti a čtou se ještě po šesti letech. Šlo o tyto texty:

·       Počítače zvyšují duševní aktivitu seniorů

·       K čemu je užitečný počítač v rodině důchodců

·       Jak využívají počítač naši čtenáři

O počítačích, podobně jako o zahrádkaření, by se toho dalo napsat mnoho. Věnoval jsem jim, kromě uvedených článků, ještě celý seriál s názvem: Počítač v rodině starších seniorů.

Najdete ho na mém webu na adrese:

https://vohradnik.webnode.cz/nase-rady2/pocitac-v-rodine-starsich-senioru/

a ve Třetím věku na adrese:

https://www.tretivek.cz/201312/internet-usnadnuje-starnuti-1/

Fenomén internet

Ze všech možností využívání počítače se u seniorů, a nejen u nich, nejvíce rozšířil internet. Senioři ho využívají pro různé záležitosti. Např. u nás pro potřeby manželky – hádankářky, jsme měli doma různé slovníky a encyklopedie. Ty internet postupně vytlačil. A nejsme sami. Nedávno jsme se domlouvali se známými, co vše hledají na internetu. Uváděli různé věci. Jako nejbizarnější byl vyhodnocen dotaz: „Co mám udělat s připálenou omáčkou?“ I na to však přišla srozumitelná odpověď: „vedle brambory a chleba pomůže prý i korková zátka“!.

Hledáním na internetu však využití počítače nekončí. Naopak, stále se objevují nové věci. Proto jsem přidal k tomuto tématu ještě jeden článek, o dalších možnostech computeru.

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.