ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

DEN ZAČÍNÁM ČTENÍM NOVIN

23.12.2014 15:56

20 spokojených let v důchodovém věku 3

Nástup do důchodu je velkou změnou v životě každého člověka a každý na ni reaguje jinak. U někoho se to projevuje ztrátou zájmu o své okolí. Někdo se soustředí na své osobní pocity tak, že si přestane rozumět i s nejbližšími příbuznými. Proto je důležité udržovat si i v důchodu kontakt s okolním světem

Z těchto důvodů jsem po skončení zaměstnání neodhlásil denní tisk. Není to samozřejmost. V domě kde bydlím, jsou vidět noviny z 24 schránek minimálně. Já již mnoho let začínám den, po splnění domácích povinností, čtením novin a časopisů.

Po otevření počítače nejprve kliknu na Zprávy

Po otevření počítače, pak jako první věc, kliknu v Google na Zprávy. Tam jsou informace ještě aktuálnější než v novinách. To opakuji i několikrát denně, protože ve světě se pořád něco děje. Večer pak sleduji zprávy v televizi.

Omezuji čtení vymyšlených příběhů

Na druhé straně jsem silně omezil čtení beletrie. „Vymyšlené příběhy“ jsem většinou nahradil populárně vědeckou literaturou. Zjistil jsem, že tyto knihy např. o mikro a makrokosmu, o vzniku života nebo vesmíru apod. jsou mnohem zajímavější a někdy i napínavější než detektivky.

Zajímá mě i politická situace

V médiích sleduji také vnitřní i zahraniční politiku - nikoliv však stranické hašteření. Nikdy jsem nebyl v žádné straně a ani dnes jsem si žádnou příliš neoblíbil. Přesto mě zajímá, co dělají zvolené státní orgány pro to, abychom se nemuseli stydět, že jsme z České republiky. Také mě zajímá to, jak vláda podporuje mladou generací, aby se, po praxi v zahraničí, ráda vracela do své vlasti. Naše čtyři vnoučata si to již v zahraničí vyzkoušela a vrátila se. Teď čekáme co s nimi bude dál.

 

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.