ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

Až do osmdesáti jsme mladší senioři

20.01.2012 15:13

Nikdy jsem neměl rád označení důchodce. Mělo pro mne trochu pejorativní význam. Proto jsem uvítal, když se i u nás rychle vžilo cizí slovo senior (z lat. Senior – starší). Zní důstojněji.

Seniorský věk, který se neustále prodlužuje, se často ještě člení na dílčí etapy. Např. J. A. Komenský popsal stáří jako dvě etapy:

  • starý muž - 35-42 let,
  • kmet - 42 let a výše

Známy český pedagog a psycholog Václav Příhoda rozděluje stáří do tří fází:

  • časné stáří (stárnutí, senescence):                 60-74 let
  • vlastní stáří (kmetství, sénium):                      75-89 let
  • dlouhověkost (patriarchum):                           90 let a výše

A existují ještě další členění.

V poslední době mne docela potěšilo, když jsem zjistil, že ústavy sociálních služeb v ČR rozdělují své klienty do tří skupin:

  • dospělí (27 – 64 let)
  • od 65 do 80 let - mladší senioři

Celý článek naleznete v rubrice Naše rady

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.