ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

TECHNIKA USNADŇUJE KOMUNIKACI II. část

06.02.2013 09:27

Jak vycházet s mladší generací 4

V I. části jsem probral používání mobilních telefonů, mailovaní a hovory na Skype. Dnes bude pokračovat

Písemná konverzace na SKYPE.
Pomocí Skype lze také posílat zdarma a rychle písemné zprávy a písemně konverzovat. Ve spodní části formuláře je pro to kolonka „Zde napište zprávu pro …“. Psaní zprávy je obdobné jako u mailů. Má to však své výhody.
Konverzace na Skype je proti emailům rychlejší. Používám ji např. tehdy, když se chci na něco zeptat partnera, který je právě u počítače, ale v zaměstnání, takže nemůže soukromě mluvit. Napíši dotaz, on odpoví, až bude mít čas, já pak požádám o vysvětlení atd. Pokud to nepoužíváte, zkuste to.
Při písemné komunikaci s mladšími generacemi pomocí mobilů, mailů nebo Skype si musíme zvyknou na jejich styl psaní. Nepoužívají žádné zdvořilostní fráze, často ani oslovení, používají různé zkratky nebo smily ☺ a často odpoví jen OK. Hlavně však že reagují.

Facebook není jen pro mládež
Poslední z možností jak se zejména o našich vnoučatech něco dozvědět je Facebook (feisbuk). Stručně řečeno, je to rozsáhlý webový systém sloužící mj. ke sdružování a ke komunikaci mezi účastníky. Účastníků je na celém světě již víc než miliarda.
Na Facebooku je potřeba se, podobně jako u SKYPE, zaregistrovat. Navíc je potřeba získat „přítele“ se kterým chceme komunikovat. Před dvěma léty jsem o to požádal naše vnučky. Udělal jsem to jen proto, abych zjistil o co na Facebooku vůbec jde.
Zjistil jsem při tom, jak a o čem se dnešní mladí lidé baví. Nic nového – tak jak je známe. Posílají si heslovitě informace a hodně různých fotek a klipů. Já a možná i další senioři však k tomu nepotřebujeme mít desítky dalších účastníků. Proto facebook ke komunikaci příliš nepoužívám. Jen k drobným poznámkám.

Děda je Facebooku
Přesto jsem byl překvapen, že moje umístění v síti vzbudilo pozornost vnoučat. Dokonce se asi o tom zmínily mezi svými přáteli, takže mně jejich dvě kamarádky požádaly o připojení. Docela jsem tím byl potěšen.
Facebook dnes využívá k propagačním účelům také mnoho různých firem a institucí. Napojil jsem se např. na firmu, která mi poskytuje webové stránky, na bývalého zaměstnavatele, sportovní klub mého vnuka, portál Třetí věk a jiné instituce. Tím mám zajištěn neustálý přehled o tom co se tam děje, o jejich novinkách apod.
Podrobně a poměrně srozumitelně je popsáno používaní Facebooku v encyklopedii Wikipedie na
https://cs.wikipedia.org/wiki/Facebook 
Příští článek se jmenuje: KONTAKTY POMOCÍ FOTEK

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.