ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

NOVÉ AKTIVITY SENIORŮ NA POČÍTAČÍCH

23.01.2015 16:20

20 spokojených let v důchodovém věku 6

NOVÉ AKTIVITY SENIORŮ NA POČÍTAČÍCH

Když jsem téměř před 20 lety začal používat personální počítač, bylo jeho hlavní funkcí psaní textu. Dnes když se řekne, že někdo sedí stále u počítače, tak nevíme, co vlastně dělá.

Mládež hraje často hry, někdo jen tak brouzdá po internetu, čím dál víc lidí sleduje na obrazovce počítače starší televizní programy, mnoho lidí pracuje doma u počítače mimo sídlo zaměstnavatele., atd. Počet těchto činností, stále přibývá.

Další aktivity vhodné nejen pro seniory

Udělal jsem si proto bilanci, podle vlastních zkušeností, k čemu může používat počítač osmdesátiletý důchodce. Níže uvádím seznam prací, které jsem začal vykonávat za posledních 15 let. Číslice uvádí, kolik mi tehdy bylo roků:

Věk

65 – Přihlásil jsem se do internetového bankovnictví

70 – Začal jsem hledat jmenovce po internetu

74 – Můj první záznam do Wikipedie – údaje o mé rodné obci Havlovice

75 – Začal jsem telefonovat přes Skype

75 - Začal jsem psát články do internetového portálu Třetí věk

76 – Otevřel jsem si vlastní webové stránky

76 - Zaregistroval jsem se na Facebook

79 – Přihlásil jsem se na Twitter (poskytovatel sociální sítě a mikro blogu)

80 – Přihlásil jsem se na profesionální sociální síť Linkedin

80 – První platba z domova přes internet pomocí platební karty

 

Jiné druhy činností vykonávané pomocí počítačů

·             Hodně se rozšířilo rozesílání různých videoklipů. Někdy jsme tím až zahlceni. Někomu se to však líbí a proto je posílám dalším partnerům..

·             Přihlásil jsem se také do několika průzkumů – vyplňování různých dotazníků, odpovědi na otázky apod. Je to docela zajímavé. Někde za to i platí.

·             Objednal jsem si zasílání výsledků různých průzkumů např. CVVN. Také Google umí upozornit na informace v médiích o vybraných objektech, např. naše město, bývalá firma apod.

·             Koncem roku již několik let sestavuji z množství rodinných fotografií fotoalbum. Nazýváme ho Rodinné událost v uplynulém roce. Z nejlepších obrázků si pak dáváme dělat měsíční nástěnný kalendář. Každý měsíc tak máme v kuchyni někoho milého jako „na návštěvě“.

Vrcholem jsou vlastní webové stránky

Podle mého názoru, jsou jedním z vrcholů práce na počítači, vlastní webové stránky. Nainstaloval jsem si je v 76 letech. Mají název RADY PRO SENIORY https://vohradnik.webnode.cz/. Mělo to tehdy dost velkou odezvu. Překvapivě nejdříve u nejmladší generace. Vnučky se dokonce chlubily u kamarádek, že jejich děda má vlastní web. Některé mě pozvaly i na Facebook. Vnučka Adélka si pak vybrala pro jednu seminární práci na VŠE téma „Internet a senioři“, kde náš web také prezentovala.  S webovými stránkami jsem se dostal dokonce i do několika novin a časopisů. Jak však plyne čas, tak to již dnes  tak výjimečné není.

Pokud vás téma počítačů zajímá, můžete se podívat na celou sérii článků s názvem Počítač v rodině starších seniorů: https://vohradnik.webnode.cz/nase-rady2/pocitac-v-rodine-starsich-senioru/ Překvapilo mě, že největší zájem byl o článek Formátování textu, tabulky a grafy, což je již složitější práce. 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.