ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

KRÁTKÉ CITÁTY O STRACHU

01.06.2012 16:34

Citáty pro seniory 11



„Strach je emoce, vznikající jako reakce na hrozící nebezpečí.“ Tak zní definice strachu z Wikipedie. Dost dlouho jsem přemýšlel, zda mám tento pojem zařadit do série citátů pro seniory, kde hledáme spíše pozitivní věci. Když jsem si však přečetl výroky o strachu od různých významných autorů, zjistil jsem, že strach je součástí života každého člověka. Bylo by proto zbytečné se zde tomu vyhýbat. Posuďte sami:

 

 

 

• Strach lže a ty mu věříš. Friedrich Nietzsche
• Kdo přemůže strach, přemůže i tygra. Tamilská přísloví
• Strach roste otálením, mužnost odvahou. Publilius Syrus
• Veliký strach lze zakrýt odvahou. Marcus Annaeus Lucanus
• Láska vítězí, ať strach je sebevětší. Michelangelo Buonarroti
• Darebáci nesmějí vědět, že z nich jde strach. Gaius Julius Caesar
• Je dost lidí, které jen strach před smrtí drží při životě. Jules Renard
• Když někdo nemá žádný strach, nemá žádnou fantazii. Erich Kästner
• Strach z nebezpečí je tisíckrát větší, než nebezpečí samo. Daniel Defoe
• To, co lidé nazývají štěstím, je okamžik, kdy přestanou mít strach. G. P. Cesbron
• Největší chyba, kterou v životě můžete udělat, je mít pořád strach, že nějakou uděláte. Elbert Hubbard
• Nedovolil jsem, aby můj život ovládl strach před smrtí; a odměnou mi byl darován život. George Bernard Shaw
• Jakmile ze srdce vypustíš strach před smrtí, neodváží se do něho vstoupit žádný strach vůbec. Seneca
• Překonávat strach je méně děsivé než žít s podvědomým strachem, pramenícím z pocitu bezmoci. Susan Jeffersová

Příští článek se jmenuje: POVZBUDÍVÉ CITÁTY OD J. MURPHYHO
Autor: Zdeněk Vohradník. Zdroj a foto: Internet

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.