ČLÁNKY, TEXTY, FOTO ...

STÁRNĚTE NEPOZOROVANĚ 2

13.12.2010 16:53

 Chceme-li se ve stáří cítit důstojně je třeba se vyrovnat se svým věkem a vzít v úvahu. že odchod na důchod je jen začátek jeho nové etapy, ve které máme možnost dělat to, po čem jsme dříve toužili.

 Když si vložíte do vyhledavače Google slovo „stáří“, objeví se vám 1,5 milionů odkazů. O stáří již asi bylo vše napsáno. Proto uvedu jen vlastní asociace týkající se věku.

Jak plynul čas

Když mi bylo asi 15 let pomáhal jsem o prázdninách rodičům o žních. Večer při mytí jsem zjistil, že mám na čele první vrásky. Maminka se mé informaci jen usmála. Dnes vím proč.

Když mi bylo 25 let objevil holič na mé hlavě první šedivý vlas. Asi to na mne dost zapůsobilo, protože si to stále pamatuji. S odstupem času jsem však  zjistil, že šedivé vlasy nejsou v životě ničemu na překážku.

Čas plynul dál, v zaměstnání mi dost vadilo, že jsem byl dlouho nejmladší. Až kolem padesátky se to najednou otočilo a byl jsem mezi spolupracovníky nejstarší. S tím jsem se postupně setkával stále častěji. Nejstarší jsem i mezi příbuznými, známými, občas v restauraci, ve společnosti atd. Nikdo se tomu nepodivuje a proto jsem to přestal pozorovat.

Vysazuji stromky, které budou plodit až za několik let

Chovám se jako by se nic nedělo. Na zahradě vysazuji stromky, které budou plodit až za několik let; s mladšími partnery jezdím na výlety na kole; sleduji politiku i když všichni politici jsou mladší než já; mám na své adresu na facebooku několik podstatně mladších „friends“; …

Stárnu jaksi nepozorovaně, protože jde o přirozenou věc, se kterou se nedá nic dělat. Snažím se jen, aby to probíhalo pokud možno důstojně. Jak to udělat, si řekneme u dalších témat seriálu.

Člověk zestárne, jakmile ztratí zájem o život

Na závěr ještě připomenu citát z knihy Dr. J. Murphyho Moc podvědomí: „Člověk zestárne, jakmile ztratí zájem o život, přestane snít a toužit po novém poznání a nových světech. Ten jehož duch je ale stále otevřen novým myšlenkám a zájmům, kdo stále rozevírá nová a nová vrátka, aby k němu mohla proniknout záře a světlo dosud netušeného poznání o životě a o světě, ten zůstane vždy mlád a pln životní síly.“

Příští článek se jmenuje: důstojně DO DŮCHODU

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.